
ANNA PAULOWNA – Het probleem is al langere tijd gaande bij Co-Med, waar sinds de overname van de voormalige huisartsenpraktijk van Dr. Hoogbruin de bereikbaarheid van de huisartsenpraktijk heel slecht is. Vaak is de praktijk niet te bereiken en worden e-mails ook niet beantwoord.
Al deze problemen zorgen volgens het CDA in Hollands Kroon voor veel onrust onder de patiënten van Co-Med. In een brief aan het college van Hollands Kroon schrijft het CDA: “Uit nood bellen mensen dan maar 112 of de spoedeisende hulp van het ziekenhuis, maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Klagen bij de ziektekostenverzekering of bij de inspectie levert ook geen resultaat op.
Velen trachten zich te laten overschrijven naar de huisartsenpraktijk van HKN ,maar deze heeft een patiëntenstop. Ook in de verdere omgeving kan men niet terecht.”
Maar Hollands Kroon zelf kan weinig doen, daar heeft zij niet de handvatten voor. Wel heeft Hollands Kroon de Inspectie Gezondheidszorg en jeugd op de hoogte gesteld van de problemen bij Co-Med. De Inspectie is nu aan zet om stappen te nemen richting Co-Med..
Op de website van Co-Med valt ook niets te lezen over de problemen bij de huisartsenpraktijk.