Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd Werk samen met ons team van asset managers aan het optimaliseren van ons beheer- en onderhoudsproces. Als adviseur risicogestuurd water-en natuurbeheer lever je een belangrijke bijdrage aan het risico- en kostengestuurd beheer en onderhoud om het water en onze natuurobjecten aan de hoogste prestatie-eisen te laten voldoen. Water en natuur vormen nieuwe uitdagingen binnen ons asset management. Bij Rijkswaterstaat passen we risicogestuurd beheer en onderhoud toe, zodat bij aanleg, beheer en onderhoud onze objecten voldoen aan gestelde prestatie-eisen aan de hand van berekende verwachtingen of expert judgement. De instandhoudingsplannen zijn de basis voor het uit te voeren beheer en onderhoud. Aan de basis van een instandhoudingsplan staat een risico-analyse ofwel failure mode, effect and criticality analysis (FMECA). Jij werkt graag samen en zorgt voor goede communicatie en effectieve afstemming met je collega's. Je houdt van aanpakken en streeft in jouw werk continu naar kwaliteit en je zoekt steeds naar verbetermogelijkheden. Je kunt gegevens analyseren en verbanden leggen en bent in staat om dit om te zetten in adviezen. We ontvangen je antwoorden graag als pdf, die je kunt uploaden bij 'Upload motivatiebrief'. Bel of app met Flo Rozie, Adviseur Assetmanager Hoofdwatersystemen via . Functie-eisen je hebt minimaal een afgeronde hbo-bachelor op het gebied van techniek of bedrijfskunde je hebt enkele jaren werkervaring op het gebied van risico- en kostengestuurd werken je hebt ervaring met FMECA en RCM module je hebt ervaring met advisering, zowel schriftelijk als mondeling Salaris Min €3662 - Max €5586 bruto per maand. Dienstverband Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd Wat kan en mag je verwachten als je gaat werken bij 1 van de grootste werkgevers van Nederland? Veelzijdig werk en heel diverse banen en de belofte dat jij meewerkt aan een beter Nederland. Met ingang van 1 juli 2024 gelden er nieuwe afspraken voor de CAO Rijk. Denk hierbij aan een salarisverhoging van 8,5% èn worden de salarisbedragen vervolgens verhoogd met € 50 (bruto). Daarnaast wordt per 1 juli 2024 het Individueel Keuze Budget (IKB) verhoogd tot 16,50% van het salaris. Tevens wordt met ingang van 1 januari 2025 het gedeeltelijke vloerbedrag gewijzigd in een maandelijks minimaal IKB-budget van € 440 (bruto) bij een volledige arbeidsduur. Deze regio is verantwoordelijk voor het onderhoud, het beheer en de aanleg van (snel)wegen en hoofdvaarwegen in het hart van Nederland: Utrecht, Flevoland en de randen van de omliggende provincies. Met specifieke kennis en expertise beheert MN één van de drukste regio's van Nederland. In totaal werken ongeveer 300 mensen binnen MN, verspreid over drie directies: Netwerkontwikkeling, Netwerkmanagement en Bedrijfsvoering. In het district MNN kennen we 3 netwerken: het hoofdwatersysteem (HWS), het hoofdvaarwegennet (HVWN) en het hoofdwegennet (HWN). Het HWS van district MNN bestaat uit het IJsselmeer, het Markermeer en de Randmeren. De 'unit' HWS beheert binnen die meren de waterkwantiteit (hoogwaterbeheersing en watervoorziening bij droogte), waterkwaliteit (schoon en gezond water, zoutbeheersing) en de natuurgebieden (voor zover in beheer van Rijkswaterstaat). Het beheer en de exploitatie van baggerdepot IJsseloog valt ook onder de unit HWS. Samen met de collega's uit de unit HVWN beheer je het 'natte hart' van Nederland met alle daarin gelegen vaarwegen en spui- en schutsluiscomplexen, de Afsluitdijk en Houtribdijk, het baggerslibdepot IJsseloog en de stormvloedkering Ramspol. Daarnaast beheert de unit HWN de rijkswegen in de provincie Flevoland en over de Afsluitdijk (A6, A7, A27 en de N50). In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een digitale selectiedag waar je maximaal twee gesprekken voert. Afhankelijk van de functie kan een rollenspel ook een onderdeel zijn van de selectiedag. Na de selectiedag krijg je een terugkoppeling van ons en bespreken we of wij een match zijn. 'Een sluis is een complexe machine waar civiel, werktuigbouw en ICT feilloos moeten samenwerken.' 'Als technisch manager ben je soms net een tolk, die de verschillende talen bij elkaar brengt.' Rijkswaterstaat beschouwt dan ook continu de werking en veiligheid van de sluizen en keringen. 'Het draait allemaal om risicoanalyses', vertelt Peter Blanker, adviseur risicogestuurd assetmanagement. Peter is bij Rijkswaterstaat een van de adviseurs, ook wel risicoanalisten, als het gaat om faalkansbeheer. 'De naam zegt het al: wat is de kans dat bijvoorbeeld de Haringvlietsluizen falen als we ze nodig hebben? Willen autofabrikanten weten na hoeveel kilometer de banden zijn versleten, dan kunnen ze dit gewoon testen. Maar bij de 5 kilometer lange dam en 34 schuiven van de Haringvlietsluizen ligt dat natuurlijk gecompliceerder. Zo nemen we aan, op basis van hoe de stormvloedkeringen zijn gebouwd, dat deze na tien jaar een bepaalde slijtage vertonen met een zeker effect op de werking van de kering. Een deel van het werk van de risicoanalist is om die aannames te ijken: kloppen de rekensommen nog? Welk effect op de werking van de kering hebben bijvoorbeeld de windmolens die in de buurt zijn geplaatst? Ontwikkelingen in de organisatie, bijvoorbeeld veranderingen binnen een team of nieuwe procedures, nemen we ook mee. Elke stormvloedkering in Nederland - de Haringvlietsluizen, Oosterscheldekering, Hollandsche IJsselkering, Maeslantkering, Hartelkering en Balgstuw Ramspol - heeft zijn eigen risicoanalist. 'Gaaf toch, dat je zo'n belangrijke invloed hebt op de waterveiligheid van Nederland? In de kerende wand van de Maeslantkering en binnen in andere imposante bouwwerken, zoals de kelder van de Van Brienenoordbrug. Je werkt namelijk voor een deel op locatie, omdat je moet weten hoe het object in elkaar zit. Mijn conclusies verwerk ik in werkinstructies of adviezen over vervolgstappen.' 'Verder zit ik veel achter de computer om analyses uit te voeren en de bevindingen te registreren. Die worden zowel intern bij Rijkswaterstaat als door TNO getoetst, waarna ze ook naar Tweede Kamer gaan. Bijvoorbeeld als ik op basis van risicoanalyses concludeer dat het tijd is om budget vrij te maken om onderdelen te vervangen. Dan halen we pizza's en zitten we met z'n allen in spanning te wachten. Want we weten dat die storm komt, maar niet exact wanneer en hoe hevig die zal zijn. Dat geeft een inspirerende vibe, al die mensen bij elkaar met dezelfde passie en drive, in afwachting van wanneer we op de knoppen kunnen drukken.' Hoe je als wiskundige, technicus of analist een expert wordt op het gebied van stormvloedkeringen? Zijn technische opleiding vormt voor Leon Wijnker nog steeds een stevige inhoudelijke basis voor zijn werk in de praktijk bij Rijkswaterstaat. Bij het organisatie-onderdeel Grote Projecten en Onderhoud zorgt hij dat ontwerp, realisatie en onderhoud van sluizen in Nederland voldoen aan complexe eisen. Mijn huidige project is de aanleg van een 3e kolk bij de Prinses Beatrixsluis bij Nieuwegein. Ontwerp en uitvoering van zulke grote en complexe projecten doen we samen met ingenieursbureaus en aannemers. Tijdens de aanbesteding van de bouw van de sluis zijn we met verschillende aannemers dialooggesprekken aangegaan. Ze krijgen ruimte voor optimalisatie van hun ontwerp, maar moeten wel binnen budget en planning blijven en zo min mogelijk hinder voor anderen tijdens de aanleg veroorzaken. Dit vraagt om slimme contracteisen, ook op technisch vlak, waarmee je de aannemer uitdaagt om mee te denken. Van het ontwerp van de sluisdeuren en het betonwerk tot de inrichting van de bedienplekken van de sluisbedienaars. Onze kennisinbreng varieert van waterbouwkunde en hydraulica tot bedienings- en besturingstechnologie en ICT. Zodat straks met een druk op de knop een schipper vlot en veilig de sluis kan passeren. Je ontwikkelt jezelf in breder verband; technisch, maar ook op het gebied van bijvoorbeeld projectmanagement. Je moet goed kunnen schakelen tussen helikopterview en details, waarbij je af en toe flink de diepte induikt. Ik heb een baan waarin ik samen met collega's met grote projecten bijdraag aan een betere infrastructuur en veiligheid in Nederland. Ik heb de bouwsector altijd interessant gevonden, en techniek, maar dan wel als onderdeel van een breder verhaal. Een masterstudie civiele techniek en management paste goed bij mijn voorkeuren: ik leerde over de constructies, maar ook over de besluitprocessen. Mijn traineeship bij Rijkswaterstaat gaf me de kans om dat in de praktijk te ervaren. Bijvoorbeeld als adviseur veiligheid in het technisch team van de 2e Coentunnel en bij de snelweg A50 Ewijk-Valburg. Werken bij Rijkswaterstaat is sowieso leuk al vanwege de concrete projecten, maar dat je tijdens de uitvoering erheen gaat om te kijken naar de vorderingen is echt iets heel bijzonders.
onbekend
Functietitel | Adviseur Assetmanagement |
Indicatie salaris (min – max] | 3662 – 5586 |
Opleidingsniveau | HBO |
Aantal uren (min – max) | 32 – 36 |
Contactgegevens | onbekend , onbekend onbekend |
Type contract | Vast |
Branche | Overheid/Non-profit |
Locatie | Lelystad, Flevoland,Nederland |
Soliciteer direct | https://werkenbij.rijkswaterstaat.nl/vacatures/adviseur-risicogestuurd-water-en-natuurbeheer/RWS240726 |
Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.
Deel deze vacature
Redactie Nkactueel.nl
Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Noordkop en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.